Hvordan SEO-optimerer jeg selv?

Selvom at dit produkt eller forretningsidé, i din optik, er den bedste i hele verdenen er chancerne at din hjemmeside ikke står ligeså højt på diverse søgemaskiner som du selv føler at den fortjener – frygt ej, du griber bare ikke helt SEO (søgemaskineoptimering) helt rigtigt an, det kan nemlig sagtens være lidt at en jungle at navigere rundt i. 

SEO tekster er tekster der har til formål at forbedre vores \’venskab\’ med diverse søgemaskiner og derigennem øge mængden af organisk trafik til vores hjemmeside – og en øget organisk trafik er lige med flere potentielle kunder som er lig med større mulig profit – og det vil vi alle sammen jo gerne have. 

Landet ligger dog således at de færrest aner hvad de skal gøre, for at øge deres egen placering på google. Ifølge Ahrefs, som er et stort online SEO-værktøj, er manglende indsigt i brugen af søgeord i SEO-tekster, den allerstørste grund til at hele 91% af alle websteder ikke har nogen som helst form for organisk trafik.

Det ligger måske lidt i kortene, men derfor skal det nu nævnes alligevel – du vil aldrig kunne SEO-optimere noget som helst, hvis ikke du har taget udgangspunkt i en søgeordanalyse. En søgeordanalyse identificerer nemlig de primære og sekundære søgeord der er forbundet med dit brand, produkt eller vision og lægger det op imod din egentlige situation – som i 91% af alle internetbrugers tilfælde er \’ingen organisk trafik\’. 

Hvis du er en af de selvkronet SEO-konger der flourerer på internettet og du tilfældigvis er faldet over denne artikel og kun har kapacitet tilbage til ét godt SEO råd mere – så er det nu du skal lutte ører. Den ultimativt vigtigste del af at skrive gode SEO tekster, er at forstå hvor og hvad dine potentielle kunder går og søger på – du skal forstå og aktivt være der hvor dine kunder søger efter dig – den såkaldte søgehensigt.

Søgehensigten dækker over forbrugerens grund eller årsag til at søge på søgeordet. Uden at være sikre på hvad dine potentielle kunder søger på, er chancen at du lader bøssen og skyder alle dine SEO-tekster væk fra byttet (som stadig er den potentielle kunder). For at sige det mildt, så kan en SEO-analyse uden en predetermineret plan nemt og meget hurtigt gå hen og blive både dyrt, tidskrævende og helt forkert for netop din forretning. 

Hvis du har fået en smule blod på SEO-tanden og gerne vil vide mere om SEO, så kan du læse mere på SEO Århus.